4 Kasım 2008 Salı

şal yakalı hırka

  • krem rengi, pirinç ve düz örgü karışımı.şal yaka ve beldeki kemer ayrı güzellik kattı. ipinin özelliğinden dolayı 3 mevsim giyilebilir.

    malzemeler:
    5 çile nako şenet, 4numaralı şiş.(ölçüler 38 beden içindir)

    örülüşü:
  • arka için 100 ilmek başladım. etek ucuna 10cm pirinç ördüm. düz örgü ile devam ettim. koltuk altına gelince her iki baştan 5+1+1 kestim. omuz hizasında ilmekleri 3'e ayırdım.( omuz 28+yaka 29+ omuz28). omuzdaki ilmekleri 3 defada kestim(9+10+9). kalan yaka ilmeklerini 1 defada kestim.

    önü 53 ilmek başladım. etek ucuna 10cm pirinç ördüm.düz örmeye başlarken 8 ilmekte pirinç örmeye devam ettim(ilik ve düğme için). koltuk kesmeye 8cm kala düz örgüden 1 ilmeği piriç yaptım . 2-3 sırada bir,1 ılmek artırdım(düz örgü ile pirinç arasından) kenardaki pirinci yaka yapmış oldum. yaka için kesme yapmadım. şal yaka için artırma yapmış oldum.omuza gelince şişimde 70 ilmek oldu(42 ilmek piriç yaka için+28 ilmek omuz için düz örgü).omuzu 3 defada (9+10+9) kestim. kalan 42 ilmek pirinç olarak arka yakanın yarısı kadar ördüm.her sırada 6'şar ilmek olacak şekilde 7 defada kestim.

    kollar: 50 ilmek başladım. 10cm pirinç ördüm. her iki tarafından artırarak80 ilmek yaptım.koltuğa gelince 1 sıra 5 , sonra sırasıyla, 12 sıra1'rer +5 sıra 2'şer + 3 sıra 3'er kestim. kalan 8 ilmeğide keserek örgüyü bitirdim.



    dikilişi: yanları ve omuzları diktim. kolları yerine taktım. 10 ilmekten 125cm uzunluğunda pirinç örgü kemer yaptım.
  • yakanın bitmiş hali

1 yorum:

rigel dedi ki...

duyduğuma göre talip çıkmış bu hırkaya ;)

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger