3 Kasım 2008 Pazartesi

eğlenmeye hazır mısınız?

her zaman iş yapılmaz. arada eğlence de gerekir. işte parlak jarse kumaştan diktiğim robalı ve basenden büzgülü bu elbise eğlenceye hazırım dedirtiyor. ne dersiniz?
 
malzeme:
140 cm eninde 130 cm jarse kumaş, yarım cm eninde lastik.
 
biçilmesi:
* elbise 3 bölümden oluştu. 1. bölüm roba, 2. bölüm beden, 3. bölüm etek.

* roba boyunu koltuk altını 10 cm geçecek  (aynı zamanda pens olacak), ön ortası da iki göğüs arasında sivri olacak şekilde  omuzdan itibaren 30 cm olarak biçtim.

* beden bölümünü koltuk altından basene kadar olan mesafeyi ölçüp 5 cm daha uzun kestim. ayrıca üst kısmı roba genişliğine , alt kısmı basen genişliğine göre olacak şekilde bedene yandan çanlık verdim. roba kısmının kesimini robanın alt ucuna uygun yaptım.

* etek bölümünü 140 cm ende 45 cm boyda biçtim. 

dikilişi:
* robanın yanlarını ve omuzlarını diktim. yaka ve kol kenarlarına 3 cm ende verev kesilmiş parça(pervaz) diktim (kumaşın yüzü birbirine bakacak şekilde). pervaz 2-3 mm görünecek şekilde robanın içine doğru kıvırdım, diktim.

* beden kısmının iki yanını diktim. üst kısmına robayı diktim.

* etek kısmının yanını diktim. bir tarafına büzgü yaparak bedenin alt ucuna 2 cm içerden  diktim.
bu 2 cm'lik bölümü beden üzerine katlayarak 1 cm genişlik vererek tekrar diktim. bu bölüme de basen ölçüsüne uyan yarım cm genişliğinde lastik geçirdim (giyildiği zaman basen bölgesi kaymasın, büzgü güzel dursun diye). kumaşım jarse olduğu için etek ucunu dikmedim (hazırlar da dikili değildi)

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger