3 Kasım 2008 Pazartesi

yazlık merserize hırka ( bol delikli ama üşütmez )


serin yaz akşamlarında sizi ısıtacak.

* 100 gramlık yumaklardan 4 yumak merserize ip, 4,5 numara şiş, 1 çift kanca (ölçüler 38 beden içindir).

* örgünün ön yüzünde hep ajur yaptım.arka yüzünü hep ters ördüm.

yapılışı:
* arka için 101 ilmekbaşladım. 1 sıra ters ördüm. koltuğa kadar yüzünde ajur,arkasında ters(haroşa) ördüm.
* her iki yandan 5+1+1 koltuk kestim, omuza gelince ilmekleri 3'e ayırdım( omuz 29 + yaka 28 +omuz 29 ). omuzdaki ilmekleri (10+9+ 10) olarak 3 defada kestim. son olarak yakayı bir defada kestim.
* ön için53 ilmek başladım. 1 sıra ters ördüm. koltuk hızasına 5cm kalınca yaka için kesmeye başladım. koltuk altından 5+2+1+1 kestim. omuzda28 ilmek kalacak şekilde yaka tarafından 2, 3 sırada bir, 1 ilmek kestim. omuzdaki 29 ilmeği (10+9+10) olarak 3 defada kestim.


kollar: 53 ilmek başladım. iki tarafından artırarak 73 ilmek yaptım. koltuk altından 1 tane 5, sonra 12 sıra 1'rer + 4 sıra 2'şer +2 sıra 3'er kestim. kalan 11 ilmeğide tek sırada kestim.

dikilişi:

* merserizenin katını ayırarak dikiş iğnesi ile diktim. çevresini ve kol ağzını tığ ile oyaladım.yakanın içine kanca diktim.

ajurun yapılışı:

* ilmek sayısı tek sayı olacak. 1'ci ilmeği düz ördüm.ipliği öne alıp 2'ci ve 3'cü ilmeği beraber arkasından düz ördüm 1 ilmek oldu. yine ipliği öne aldım.sonra iki ilmeği arkasından düz ördüm 1 ilmek oldu. 1'ci sıranın sonuna kadar böyle devam ettim. son 2 ilmeği kestim.

* ikinci sırada bütün ilmekleri ters (haroşa) ördüm.

* üçüncü sırada 1'ci ilmeği düz ördüm. 2'ci ve3'cü ilmeği düz örer gibi beraber ördüm, 1 ilmek oldu. ipi öne aldım. tekrar 2 ilmeği düz örer gibi beraber ördüm. ilmekler bitene kadar böyle devam ettim son iki ilmeği düz ördüm.

* ajurda bir sırada önce artırıp sonra kestim. öbür sırada önce kesip sonra artırdım. örgü zigzag gitti. örgünün arkasını ters ördüm.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba sevgi butik sayfanızı çok beğendim Simdiye kadar bu kadar ayrıntılı ve anlaşılır anlatım yayınlayan örgü blogu görmemiştim Tebrik ederim inşallah bende bir bebek yeleği öreceğim
Harikasınız ellerinize sağlık H.Us

sevgibutik dedi ki...

Blogumu ziyaret ettiğiniz ve güzel yorumlarda bulunduğunuz için teşekkür ederim. Öreceğiniz yelek için açıklamalar yardımcı olacaktır. Şimdiden kolay gelsin.Sevgiler...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger