3 Mayıs 2009 Pazar

V yakalı merserize süveter


Beşiktaş'lı olan Deniz'in süveteri takımının renklerinde. merserize oluncada baharda ve serin yaz gecelerinde gömlek ve tşörtlerinin üzerine rahatlıkla giyer.
malzemeler:1,5 yumak beyaz, 1 yumak siyah, 4,5 numara şiş (ölçüler 5-6 yaş için)

arka: 80 ilmek başladım.
* 4 sıra beyaz, 2 sıra siyah, 2 sıra beyaz olacak şekilde 1 düz ,1 ters lastik ördüm.
* arkayı düz örgü ördüm.
* 32 cm olunca şişin her iki tarafından koltuk için 5 + 1 + 1 kestim.
* 17 cm daha örünce şişin her iki tarafından 7 + 8 ilmek omuzlar için kestim. kalan ilmekleri de bir defa da keserek örgüyü bitirdim.

ön:84 ilmek başladım.
* arkanın lastikleri gibi lastik ördükten sonra koltuğa kadar iki renkle ördüm. (açıklaması örnek 9 iki renkli üçgenler bölümünde)
* koltuk hizasında ilmekleri ikiye ayırdım.
* koltuk tarafından 5 + 2 + 1 + keserken yaka tarafından da 1'rer kesmeye başladım.
* omuzda 7 + 8 keserek önün bir tarafını bitirdim.
* önün diğer tarafını da aynı şekilde örerek örgüyü bitirdim.
dikilmesi, yaka ve kol bantlarının örülmesi:
* sol omuzu diktim.
* arka yaka (34) ve önün sol yakası (44) için şişe ilmek aldım.
* 2 sıra beyaz, 2 sıra siyah, 2 sıra beyaz olacak şekilde 1 düz, 1 ters lastik ördüm.
* ön yakanın sağ tarafına (44) da aynı genişlikte lastik ördüm.
* yakanın V yerini üst üste getirip diktim.
* sağ omuzu diktim.
* kol çevresine (64) ilmek taktım. yaka ile aynı genişlikte lastik ördüm.
* yanları dikerek örgüyü bitirdim.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger