19 Ağustos 2009 Çarşamba

boyundan (yakadan) başlanan bebek yeleği

yeğenimin kızına ördüğüm yeleği anlatmaya çalışacağım. örgü bilenler resme bakarak da kolayca çıkartabilir.
malzemeler: 1 yumak brova yün, 3,5 numara şiş, 6 tane düğme (ölçüler 1,5-2 yaş içindir).
örülüşü: 59 ilmek başladım.
* bütün ilmekleri ters örerek 3 sıra haroşa yaptım.
* baştaki ve sondaki 8 ilmeği ilik ve düğme için haroşa örmeye devam ettim.

robanın örneğinin kuruluşu:
1.sırada: baştaki 8 ilmeği haroşa ördüm,
* ipi öne alıp 2 düz ördüm, ipi şişe dolayıp 1 ters ördüm, tekrar ipi öne alıp 2 düz ördüm, ipi şişe dolayıp 1 ters ördüm. sıra sonunda 8 ilmek kalana kadar bunları tekrarladım.son 8 ilmeği ters ördüm.
2. sırada: 8 haroşa +4 ters + 1 düz + 4 ters + 1 düz.................sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
3. sırada: 8 haroşa + 4 düz + 1 ters + 4 düz + 1 ters................sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
4. sırada: 2. sıranın aynısı ördüm.
5. sırada: 8 haroşa +1 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz örüp ipi öne aldım + 1 düz + 1 ters + 1 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz örüp ipi öne aldım + 1 düz + 1 ters + 1 düz örüp.............. sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
6. sırada: 8 haroşa + 6 ters + 1 düz + 6 ters + 1 düz...............sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
7. ve 8. sırada: düz ilmekleri düz, ters ilmekleri ters ördüm.
9. sırada: 8 haroşa + 2 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz + 1 ters + 2 düz örüp ipi öne aldım.
10.-11. ve 12. sırada: düz ilmekleri düz, ters ilmekleri ters ördüm.
13. sırada: 8 haroşa + 3 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz örüp ipi öne aldım + 3 düz + 1 ters + 3 düz örüp ipi öne aldım........................sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
14.-15. ve 16. sırada: düz ilmekleri düz, ters ilmekleri ters ördüm.
17. sırada: 8 haroşa + 4 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz örüp ipi öne aldım + 4 düz + 1 ters + 4 düz örüp ipi öne aldım.........................sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
18.-19. ve 20. sırada : düz ilmekleri düz, ters ilmekleri ters ördüm.
21. sırada: 8 haroşa + 5 düz örüp ipi öne aldım + 2 düz örüp ipi öne aldım + 5 düz + 1 ters + 5 düz örüp ipi öne aldım..........................sıra sonunda 8 haroşa ördüm.
22.-23. ve 24. sırada: düz ilmekleri düz, ters ilmekleri ters ördüm (yüzünde 14 düz + 1 ters , arkasında 14 ters + 1 düz olacak).
25. sırada: 1'rer ters ilmeklerin arasında ki 14 düz ilmeğe her sırada kaydırarak kesim ve artırma yaparak V şeklinde ajur yaptım (resmin üzerine tıklandığınızda kesme ve artırma yerlerini net görebilirsiniz).
bedenin örülmesi:
35. sırada: ajur 5 tane olunca şişteki ilmekleri 38 ön (ördüm) + 44 kol (kestim) +60 arka (ördüm) + 44 kol (kestim ) + 38 ön (ördüm)
36. sırada:38 ön (ördüm) + 14 ilmek kol altı için artırdım + 60 arka (ördüm) + 14 ilmek kol altı için artırdım + 38 ön (ördüm).
* V ajurda 6 delik olunca yeni ajura başladım.
* istenilen uzunluğa gelince kol etrafını tığ ile oyaladım.
* düğmeleri dikince de yelek giyilecek hale geldi.

9 yorum:

hafsazehra1986 dedi ki...

ablacım bundan örmek ıstyorum ama anlmadım yaka kısmını 1.sırada: baştaki 8 ilmeği haroşa ördüm,
* ipi öne alıp 2 düz ördüm, ipi şişe dolayıp 1 ters ördüm, tekrar ipi öne alıp 2 düz ördüm, ipi şişe dolayıp 1 ters ördüm. sıra sonunda 8 ilmek kalana kadar bunları tekrarladım.son 8 ilmeği ters ördüm.
ters düz derken nasıl oluyo yardımcı olurmusun

sevgibutik dedi ki...

örgüye başlarken peşpeşe gelen artırmalar biraz karışık. açıklamada tek sayılar (1,3,5..)örgünün ön yüzünü, çift sayılar (2,4,6..) örgünün arka yüzünü anlatıyor.yeleği örerken açıklamaları sırasıyla takip edersen örgün doğru olur. 4-5 sıra ördükten sonra örnek ortaya çıkar. kolay gelsin

Unknown dedi ki...

sevgi hanım yeleğinizi çok beğenip hemen başladım.Ama bende anlamadım tersi düz derke ipi öne alın derken haroşe mi alınıyo yardımcı olur musunuz?rica etsem

Unknown dedi ki...

Sevgi hanım öncelikle sayfanızı çok beğendim ve takipçiniz oldum.Bu yeleği çok beğendim ve başladım ama anlamadım ipi öne alın derken ters mi öreceğim bi de yeleğin arkası hep ters örülmeyecek mi rica etsem yardımcı olur musunuz?

Unknown dedi ki...

sevgi hanım yeleğinizi çok beğenip hemen başladım.Ama bende anlamadım tersi düz derke ipi öne alın derken haroşe mi alınıyo yardımcı olur musunuz?rica etsem

sevgibutik dedi ki...

Fatma Taş blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim. Örgünün yüzünde düz ilmekleri örerken artırma(ajur) yapmak için düz ilmeği ördükten sonra ipi öne alıp tekrar düz örüyorum. böylece 2 düz arasında artırma(ajur) yapmış oluyorum. Örgünün arkasında yani tersinde de ilmeklerin gelişine göre düz veya ters örüyorum. Bu modelin açıklamasını incelediğinizde her sıranın nasıl örüleceğinin açıklandığını görürsünüz. Sayıları takip ettiğiniz zaman 4-5 sıra ördüğünüzde örnek meydana çıkar. Şimdiden kolay gelsin. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Açıklama için teşekkür ederim Sevgi hanım daha iyi anladım hemen tekrar başlıyorum.

Unknown dedi ki...

Sevgi Hanım açıklama için teşekkür ederim.Şimdi daha iyi anlamış oldum.Başlamıştım ama yapamadığım için sökmüştüm şimdi tekrar başlayacağım...

sevgibutik dedi ki...

Fatma Taş açıklamalarımın yeterli olduğuna sevindim. Takıldığınız yerde yine yardımcı olmaya çalışırım. Şimdiden kolay gelsin. Sevgiler, selamlar...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger