23 Kasım 2009 Pazartesi

örnek 14 (basit düz ajur)






her yerde kullanılan bu ajurun örmesi kolay, görünüşü şık.
püf noktası: kesilen ilmek sayısı ile artırılan ilmek sayısı birbirine eşit olmalı.

örneğe örgünün yüzünden bütün ilmekleri ters örerek başladım (1. resim).


2. resim
örgünün arkasında bir kenar ilmeği ördüm.

* ipimi şişe doladım (artırdım), iki ilmeği beraber ters olarak ördüm (kestim), tekrar ipimi şişe

doladım (artırdım), tekrar iki ilmeği beraber ördüm (kestim). yani sıra sonuna kadar artırdım ve kestim.

* son kesme işlemini de yaparak sırada ki ilmekleri bitirdim.




3. resim

* örgünün ön yüzünde bütün ilmekleri ters ördüm.
* bir sıra düz ajur yapmış oldum.

* bu örneği bir sıra yaptıktan sonra birkaç sıra düz veya haroşa örerek tekrar örnek yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger