21 Kasım 2009 Cumartesi

örnek 13 (nohut örneği)



bu örnek örgünün arkasında kurulup ön yüzünde bütün ilmekler ters örülecek.
1. sırada: baştaki 1. ilmeği kenar ilmek olarak ters ördüm.
* 3 ilmeği ters olarak birlikte ördüm 1 ilmek oldu (kestim).
* ipimi öne alarak 1 ilmeği düz ördüm, sol şişteki ilmeği çıkarmadan ipi sağ şişin önüne aldım sonra sol şişteki ilmeği tekrar ördüm (1 ilmeği 3 ilmek yapmış oldum).
* tekrar ipi ters örecek şekilde arkaya alarak 3 ilmeği birlikte örerek kestim.
* ipimi öne alarak 1 ilmeği 3 ilmek yaptım (artırdım).
* sıra sonuna kadar kesme ve artırma işlemlerine devam ettim.
* sol şişteki son ilmeği de ters örerek 1. sırayı bitirdim.
2. sırada: bütün ilmekleri ters ördüm.
3. sırada: 1. sırada keserek 1 ilmek yaptığım ilmeği artırarak 3 ilmek yaptım. artırarak 3 ilmek yaptığım ilmeği de birlikte örerek 1 ilmek yaptım.
* sıra sonuna kadar aynı işlemleri tekrarladım.
4. sırada: bütün ilmekleri ters ördüm.
* örgüye 1 sıra örnek kurarak, 1 sıra ters örerek devam ettim.

* örnek kurmanın püf noktası: kenar ilmeğinden sonra örgüye kesme (3 ilmeği beraber örme) yaparak başlamışsak örgüyü artırma (1 ilmeği 3 ilmek yapma) ve 1 kenar ilmeği ile bitiriyoruz.
* örgüye kenar ilmeğinden sonra artırma (1 ilmeği 3 ilmek örme) yaparak başlamışsak örgüyü kesme ( 3 ilmeği beraber örme) ve 1 kenar ilmeği ile bitiriyoruz.








Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger