23 Kasım 2009 Pazartesi

dikişi olmayan yakalı yelek


dikişsiz olarak bütün örülen ve yakalı olan yelek yürümeye başlayan kız çocukları için çok uygun.

malzemeler:1 yumak bebe yünü, 3 numara şiş, 5 tane düğme (ölçüler 1,5 - 2 yaş içindir).

örülüşü:160 ilmek başladım.
* 1 düz, 1 ters olarak 2 cm etek ucu için lastik ördüm.

* şişin her iki başından 7'şer ilmeği ilik ve düğme için lastik örerken arada ki diğer ilmekleri düz örgü olarak ördüm.

* örgüm önlü- arkalı 8 sıra olunca basit düz ajur (açıklaması örnek 14'te var) yaptım.

* her 8 sıra düz örgüden sonra ajuru tekrarladım.
* 7. ajura başlarken örgünün yüzünde bütün ilmekleri düz ördüm.
* örgünün arkasında ajur ve kol kesmesi yaptım.
* 7 ilmek lastik + 22 ilmek ön için ajur + 30 ilmek kol için kesilecek + 42 ilmek arka için ajur + 30 ilmek kol için kesilecek +22 ilmek ön için ajur + 7 ilmek lastik.
* örgünün ön yüzünde bütün ilmekleri ters örerken kestiğim ilmeklerin yerine de 30'ar ilmek arttırarak ilmek sayımı tekrar 160 yaptım.
* 8. ajuru yaptıktan sonra 4 sıra daha düz örgü yaptım.
* örgünün yüzünden 2 düz, 1 ters - arkasından 2 ters, 1 düz olarak lastik ördüm.
* lastiğin uzunluğu 6 cm olunca ördüğüm 2 düz ilmeği beraber örerek örgüme 1 düz, 1 ters lastik olarak devam ettim.
* lastik örgü 2 cm olunca yaka için( yeleğin yüzüne ters örgü gelecek şekilde) 2 cm'de düz ördüm (1. resim tıklanınca görülüyor).
* tekrar ajur , arasının 2 cm'lik düz örgüsü ve ajur ördüm.
* 2. ajurun bitiminden sonra 1 düz, 1 ters olacak şekilde 2 cm lastik örerek örgüyü bitirdim.
* kolun etrafını tığ ile oyaladım.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger