6 Ocak 2010 Çarşamba

yakasız ve degaje yakalı tunik (bir tunik dört model)








bir tunik iki model gibi düşünerek yazmaya başladım ama iki değil dört model olduğunu farkettim. ister kollu veya kolsuz ya da yakalı, yakasız v.b alternatif çok. sizin o anki ihtiya
cınıza göre tercih sizin. tuniği kolsuz ve
yakasız olarak da giyilecek gibi ördüm. örgünün bitirilmesinde yardımcı olan kuzenim Güngör ablaya (kolları ördü), gelinimiz Aysel'e (yakayı ördü), kızıma (yaka ve koldaki 38 düğmeyi dikti teşekkür ederim. ayrıca modelin orjinal fikri kızıma ait.
malzemeler:5 yumak nako rekor, 3,5 numara şiş, 38 tane küçük boy düğme (ölçüler 38 beden içindir)
arka: 125 ilmek başladım.
* 4 sıra çift lastik ördüm(1 düz, 1 ters olarak örerken düz , ilmekleri ördüm, ters ilmekleri örmeden aldım. ipimi de bir öne, bir arkaya aldım).
* lastiğin üstüne yalancı selanik örneği ( açıklaması örnekler bölümünde-örnek 15'te) başladım.
* şişin her iki tarafından 7 cm'de bir, 1'rer ilmek kestim (ilmek sayım 113 oldu).
* örgüm 48 cm olunca şişin her iki tarafından 1 + 1 + 2 + 2 olarak kol için artırma yaptım.
* artırmadan itibaren 22 cm örünce şişin her iki tarafından 10 +10 + 10 + 8 + 8 ilmek omuz için kestim .
* ortada kalan ilmekleri de bir defa da keserek (arka yaka) örgüyü bitirdim.
ön: ilmek sayısı ve koltuk artırmalarını arkanın aynısını ördüm.
* koltuk artırmasından sonra 8 cm örünce şişteki ilmekleri ikiye ayırarak 8 + 4 + 2 + 1 keserek(ön yakanın yarısı) ördüm.
.* koltuktan itibaren 22 cm olunca 1o + 10 + 10 +
8 + 8 olarak omuz için kestim.
* şişte ki diğer ilmekleri de aynı şekilde
örerek önün örmesini bitirdim.
kol: kolun ilmek sayısı ve uzunluğu resimde belli.
* kol ucuna da 4 sıra çift lastik örüldü.
* kol uzunluğu 45 cm olunca şişin iki tarafından 5'er ilmek kesiyormuş gibi düşünerek kesmedim ama ilmekleri de örmeden geri döndüm (kolun bitimine yuvarlaklık vermiş oldum).
* bütün ilmeklere 1 düz, 1 ters 2 sıra lastik ördüm.
* lastiğin ikinci sırasında belli aralıklarla 1'rer ilmekten 13 tane ilik açtım.
* 2 sıra daha lastik örerek örgüyü bitirdim.
yaka: 60 ilmek başlandı.
* düz örgü olarak örüldü.
* örgünün yüzünü örerken şişin başında
1 ilmek artırıldı.
* örgünün tersini örerken şişin başında 2 ilmek beraber örüldü (kesildi).
* 1 sıra artırma, 1 s1ra kesme işi örgü bitene kadar her sırada yapıldığı için yaka verev oldu (degaje yakada verev örgüler kolay katlanır).
* yakanın uzunluğu tuniğin yaka açıklığına eşit olunca örgüyü bitirdim.
* resimden de anlaşılacağı gibi önce nemli bezle yakayı ütüleyerek iyice incelmesini sağladım.
* uzunluğuna şiş takarak 2 sıra lastik ördüm.
* aynı kolda yaptığım gibi eşit aralıkla olacak şekilde 1'rer ilmekten 12 tane ilik açtım.
* 2 sıra daha lastik örerek örgüyü bitirdim.
dikilişi: bütün parçaların üzerine tülbent koyarak buharlı ütü ile ütüledim.
* bir omuzu dikerek yakanın çevresine 6 sıra lastik ördüm.
* ikinci omuzu da dikerek kolların etrafına 6 sıra lastik ördüm.
* yanları ve kolların altını diktim.
* kolların ve yakanın çevresine lastikler dışa kıvrılarak eşit aralıklarla düğme dikildi.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger