4 Şubat 2011 Cuma

bahriyeli yaka, kruvaze hırka

örmesi çok kolay , görünüşü çok şık. arkadaşımın torunu Barbaros için ördüm. adı Barbaros olunca bahriyeli hırkası benden olsun. kimbilir belki ilerde amiral olur...
malzemeler: 2 yumak nako rekor,kol ve yaka kenarı için lacivert yün, 6 lacivert düğme
* ölçüler 1-2 yaş için
arka:100 ilmek başladım.
* hırkanın tamamı 1düz 1 ters lastik örgü.
* 35 cm örünce ilmekleri kesmeden bıraktım.
ön:64 ilmek başladım.
* sağ öne 6 ilik açtım.
* arka kadar örünce ilmekleri arkarın ilmekleriyle birlikte omuz için kestim.
* önün omzunda 35 ilmek kalınca kesme işlemini bitirdim.
* sol önü ördüm.
* omuza gelince diğer önde ki kesme işlemini yaptım.
* arka yakada 40, önlerde 35'er ilmek kaldı.
* ilmeklerin hepsini (110 ilmek) yaka olarak 12 cm daha ördüm.
kol:82 ilmek başladım.
* 23 cm ördüm.
dikilişi: kolları yerine tığlayarak taktım.
* kol altlarını ve bedenin yanlarını diktim.
* düğme hizasından başlayarak yaka çevresine ve kol uclarına tığ ile tetik yaptım (arkadaşım ince dantel dikmişti)
* sol öne 6 düğme dikerek hırkayı bitirdim.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger